De StrichAcht is een buitengewoon gebruiksvriendelijke klassieker. De onderdelen zijn niet duur en over het algemeen goed verkrijgbaar. Alleen interieurdelen zijn bijna niet meer te vinden. Sleutelen aan de auto is ook eenvoudig. De motor met versnellingsbak laat zich eenvoudig in- en uitbouwen en ook de overige techniek is eenvoudig doelmatig maar vooral duurzaam en van hoge kwaliteit. De dieselmotoren zijn natuurlijk haast niet stuk te krijgen en de evenzo sterke benzinemotoren lopen ook erg goed op LPG. Door zijn destijds vernieuwende technische ontwerp van wagen en onderstel rijdt een /8 sowieso als een moderne auto, je hebt alleen wat meer lawaai. Veel bezitters waarderen dat oerdegelijke karakter van deze Mercedes-Benz. Als je de deur dichtdoet, hoor je echt een deur dicht slaan en niet een half plastic iets.
Aan de W114-W115 zijn in 1973 enkele optische wijzigingen doorgevoerd. Zo deden bijvoorbeeld de typische geribbelde achterlichten hun intrede, die minder gauw vies worden. Op de website van de club kun je binnenkort nog veel meer informatie vinden over de /8 en je laven aan dit soort weetjes en feitjes.
Lees HIER een uitgebreide uitleg van Peter Asbroek hoe je de verschillende benzinemotoren kunt afstellen.
Nu heeft niet iedereen een brug of werkplaats tot zijn beschikking. Daaarom hebben we een lijst samengesteld met doe-het-zelf garages in Nederland. Wel zelf eerst even checken of ze nog bestaan enz.
Klik HIER voor de lijst.
Ook is er een lijst van garages waar je de auto kunt laten reparen inclusief de Classic Centers van Mercedes-Benz.
Die lijst vindt je HIER